Монети Понтія Пілата - Дослідження Монет
Монети Понтія Пілата.
Так-так, той самий Понтій Пілат, в якому сумнівалися багато істориків, виявляється карбував монети. Для довідки, особистість Понтія Пілата була підтверджена у творах давньоримського письменника-історика Публія Корнелія Тацита (50-120 р.р. н.е.), давньоєврейського історика Йосипа Флавія (37-100 р.р. н.е.), філософа Філона Олександрійського (25 - 50 р.р. н.е.). Археологічно існування Понтія Пілата було підтверджено в 1961 році під час розкопок театру в Кесарії (древньому місті, що розташовувалося на середземноморському узбережжі сучасного Ізраїлю) було знайдено пам'ятний камінь з написом: … «Тиберію … Понтій Пілат, префект Юдеї … присвятив». Ця археологічна знахідка поставила крапку у багатовіковій суперечці істориків про існування Понтія Пілата, префекта Юдеї.
Монети карбувалися з 26 по 36 рік н. включно (розп'яття Христа датується 30 р. н.е.). Карбувалися вони в Єрусалимі і були в обороті не більше 35-ти років. Регіон ходіння - в радіусі 500 км від Єрусалиму: в основному всі знахідки були на території сучасного Ізраїлю, деякі екземпляри монет були знайдені під час розкопок в Антіохії та Йорданії. Номінал: прута, дрібна монета (буханець хліба коштував від 4-х до 6-ти прут). Чеканились з міді, мали діаметр від 14 до 17 мм і величезну кількість варіацій, помилок та надкарбів.
Надкарби на монетах у стародавньому Римі робилися для деномінації монет, за зміни правлячого імператора, для позначення області обігу монет того чи іншого номіналу. У світі існує всього 13 офіційно підтверджених екземплярів монет Понтія Пілата, які мають надкарб. Три з них перебувають у музеях Ізраїлю. Інші 10 монет у приватних колекціях.
Зображення та тексти, що зустрічаються на монетах:
Круговий напис TIBEPIOY KAICAPOC (імператор Тіберій).
Напис IOYLIA KAICAPOC (Імператриця Юлія) було додано на монети 29 року н.е.
Літуус - загнута жрецька палиця, що символізує верховну світську і релігійну владу.
Вінок з лавра - символ влади та перемоги
Симпулум із ячмінними колоссями. Симплум – жрецький черпак, що використовується в жертвоприношеннях, ячмінні колосся, ймовірно, символізували багатство і добробут.
При записі дат використовувалися грецькі цифри, наприклад LIS - 29 р. н.е., LIZ - 30 р. н.е. LIH - 31 р. н.е. і т.д.
При дослідженні туринської плащаниці експериментальним обладнанням NASA в 1978 було отримано зображення, що явно показує два круглих виступи на повіках. Ці виступи співвіднесли з давнім звичаєм класти монети на віки, щоб очі покійного були заплющені. Припускають, що цими монетами були прути Понтія Пілата.